reklama

Seriózny sčítací komisár

V snahe trošku si zarobiť a taktiež venovať sa činnosti, ktorú mám rád - práca s ľuďmi, rozhodol som sa prihlásiť sa na post sčítacieho komisára. Teraz sa utešujem aspoň tvrdením, že aj ľudské omyly posúvajú loveka dopredu. Keď sa totižto sčítanie začínalo, ani vedenie tohto cirkusu nevedelo, ako má toto číslo skončiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Školenie prebehlo skoro bez problémov. „Skoro" hovorím preto, lebo nie každá otázka nádejných komisárov našla aj správnu odpoveď. Odpovede školitelia hľadali dlho. Kým sa zhodli na jednom riešení, vždy sa potrebovali poradiť. Už vtedy mi napadlo, či by náhodou s touto problematikou, ako školitelia, nemali byť oboznámení. Pamätám si, že jedna z otázok sa týkala ľudí, ktorý dlhšiu dobu bývajú v zahraničí, ale trvalý pobyt majú na Slovensku. Bolo nám povedané, že táto osoba sa má sčítať v cudzine. Ako neskôr zistíme, nebola to tak úplne pravda.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalším preklepom z dielne tvorcov tohto diela boli bytovky. Podľa pretlačených papierov, ktoré som k bytovkám dostal, to bolo - jedna bytovka, jeden dom. Štatistický úrad mal však už inú predstavu a povedal - jeden vchod, jeden dom. Čo teda robiť? Povedali, že musím všetko nanovo prepísať, použiť rezervné papiere, rezervné identifikátory. A tak sa pýtam, načo boli teda tlačené tie originály? Nebol tento krok tak trochu zbytočný? Toľko zbytočne použitého papiera.

Celým sčítaním nás s kolegami sprevádzal úžas nad tým, ako kompetentní riešia problémy za chodu. Pripadalo mi to ako nejaká hra. Zavolali sme, že máme taký a taký problém, oni na to, že máme zavolať za dva dni, že bude porada, a tam rozhodnú, čo treba robiť. Porada? Uprostred sčítania? Nemali byť tieto veci už dávno vyriešené?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tu sa pomaly dostávam od zápletky k absolútnemu vyvrcholeniu tohto veľkolepého čísla.

Po tom, čo som všetkých ľudí sčítal, a chystal som sa na finálne vypisovanie (nekonečné vypisovanie, niekedy aj opakujúcich sa údajov), prišlo nové nariadenie zo štatistického úradu. Vraj ľudia, ktorý majú trvalý pobyt v našom obvode, aj keď sú odcestovaný dlhodobo, aj keď v zahraničí, treba ich sčítať. Nevraveli ste nám na školení presný opak? Mal som prísť za pánom XY a povedať: „Dobrý deň, viem že Váš syn je v Anglicku, a že sme ho vyškrtli zo zoznamu, napriek tomu Vás chcem poprosiť, či by ste ho nemohli sčítať." Mal som zo seba jednoducho robiť šaša!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A preto vravím: Pri podpise zmluvy o vykonávaní činností sčítacieho komisára nebola zmienka o tom, že súčasťou tejto práce je robiť zo seba šaša. Moja mzda je primeraná výkonu seriózneho komisára, ktorý jedná na úrovni, a podľa riadnych predpisov. Keďže však bolo nutné, aby som zo seba šaša robil, prosím, prehodnoťte výšku mojej odmeny podľa medzinárodných klaunovských noriem. Aby aj tento cirkus mohol povedať, že svojich šašov nerobí smutnými!

Juraj Vidlička

Juraj Vidlička

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto sa so mnou niekedy stretol, pozná ma ako veselú kopu. A moje články sa budú na mňa dúfam podobať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu